Wat is architectuur en hoe kan het onderwijsprocessen verbeteren?
- Uitleg
- Beleid en organisatie
- po
- vo
- mbo
Een richtinggevend ict-beleid is cruciaal voor een stabiele en veilige leeromgeving. Scholen moeten hierover heldere doelen formuleren die aansluiten bij de onderwijsvisie van de school en rekening houden met de behoeften van leerlingen en leraren. Bekijk hier de achtergronden en hulpmiddelen om dit te doen.
Innoveren moet je leren. Hoe bepaal je het beste idee, zet je dat om naar een succesvol project en borg je de resultaten in de school? Deze tools helpen je hierbij.
Hulp nodig om op school tot een visie op ict-gebruik te komen? Gebruik dan de tool Visieversneller. Hiermee organiseer je een workshop met als uitkomst een visie op het ict-gebruik én een concreet actieplan.
De eerste resultaten van de monitor digitalisering funderend onderwijs MYRA zijn bekend. Scholen in het basis- en voortgezet onderwijs die editie 2023 van de monitor hebben ingevuld, weten nu hoe zij ervoor staan op ict-gebied en welke thema’s prioriteit verdienen.
Hoe effectief zijn lessen waarbij de mobiele telefoon wordt gebruikt en wat zijn randvoorwaarden voor een toegevoegde waarde ervan in het onderwijs?
In de Ict-monitor mbo 2021 brengen Kennisnet en MBO Digitaal uitvoerig in beeld wat de prioriteiten en aandachtsgebieden van de scholen zijn bij digitalisering.