- Fysieke bijeenkomst
Bijeenkomst Kenniskring i-coaches po/vo/so
Op woensdag 3 april vindt in Utrecht de derde bijeenkomst van de Kenniskring i-coaches po/vo/so plaats. Op het programma staat onder meer een praktijkvoorbeeld van Digital Leaders.
Wanneer
Hoe laat
Kosten
Programma
De bijeenkomst bestaat uit verschillende onderdelen.
- Open Space
We gaan tijdens de bijeenkomst via een werkvorm aan de slag met vragen en goede voorbeelden vanuit het netwerk. - Meervoudig kijken – Chris van Wijk (zelfstandig adviseur, SIOO)
Als I-coach werk je met veel verschillende mensen: schoolleider, lerarenteam, adviseurs van het bestuursbureau. Soms kom je iemand tegen die volstrekt anders aankijkt tegen de vragen waaraan je werkt. Jij kijkt met jouw bril, de ander met de zijne of hare. Door die brillen kan het zijn dat je niet alles ziet en je niet kan voorstellen dat die ander het anders ziet.
In deze sessie introduceren we een praktische theorie van Chris Argyris, ‘de ladder van gevolgtrekking’ die kan helpen om meervoudig te kijken. We gaan er vervolgens samen mee aan de slag. Hoe maken we onze eigen redeneringen? Welke overtuigingen hebben we? Welke andere redeneringen zijn mogelijk? Welke handelingsperspectieven bieden die? - Praktijkvoorbeeld Digital Leaders – Rianne Haeke en Jeffrey de Wit (Montessorischool Steigereiland)
Rianne en Jeffrey zijn beide Digital Specialist in hun school. Zij betrekken leerlingen (digital leaders) bij het denken over en helpen bij de inzet ict in de school. Hoe geven zij het werken met leerlingen op dit onderwerp vorm? En hoe zijn ze zover gekomen? Rianne en Jeffrey delen hun verhaal en gaan graag in gesprek. Wat doen zij precies in hun school? Hoe zijn ze daartoe gekomen?
Aanmelden
Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen van de Kenniskring po/vo/so en/of wil je meepraten over verschillende onderwerpen? Meld je aan voor deze kenniskring.
Ik meld me aan voor de Kenniskring i-coaches po/vo/soKenniskring
In de Kenniskring delen en ontwikkelen we kennis over i-coaching. I-coaching is een vorm van professionele ontwikkeling (van teams) van leraren. Het werkterrein is de verbinding tussen het onderwijsleerproces en ict.
I-coaches
Wat is precies een i-coach? Het gaat om de persoon die ondersteuning biedt aan collega’s bij de integratie van de technische kant van ict met de didactische en pedagogische aspecten van het lesgeven. De precieze functienaam zal per school verschillen: van i-coach tot ambassadeur en van e-coach tot teacher leader. In vrijwel alle gevallen is het een leraar die ook taak van ict-coördinator uitvoert. Het is niet iemand die ervoor zorgt dat de hard- en software zonder problemen werkt.