2 jaar informatica nieuwe stijl: hoe ziet dat eruit?
- Podcast
We spreken met 2 gasten: Jos Tolboom van SLO, lid van de commissie die het eindexamenprogramma heeft ontwikkeld en Renske Weeda, docent en wetenschapper.
Luister hier de podcasts van Kennisnet. We voeren gesprekken over onderwijs en technologie met politici, pedagogen, bestuurders, ict-coördinatoren en andere praktijkexperts uit het onderwijsveld. De podcasts zijn ook te volgen via de bekende podcast-apps en via kennisnet.libsyn.com.
We spreken met 2 gasten: Jos Tolboom van SLO, lid van de commissie die het eindexamenprogramma heeft ontwikkeld en Renske Weeda, docent en wetenschapper.
Wat betekent het om leraar te zijn in een tijd waarin het onderwijs in een nieuw licht staat? Een gesprek met filosoof Paul van Tongeren.
Hoe moet leraarprofessionalisering, in tijden van van versnelde digitalisering, eruitzien na de coronacrisis? We gaan in gesprek met opleidingsdocent Mirjam van Tilburg.
In deze podcast praten we met biologieleraar Per-Ivar Kloen over Seymour Papert. Wat kunnen we van Papert leren over de leerling in de digitale samenleving?
Worden publieke en onderwijswaarden als gelijkheid, menselijkheid en autonomie van leraar en leerling door digitalisering bevorderd? Of worden ze bedreigd?
In deze podcastaflevering hoor je over het gedachtegoed van pedagoog Célestin Freinet in relatie tot digitale geletterdheid.
Worden waarden zoals gelijkheid, menselijkheid en autonomie door digitalisering bevorderd of geschaad? Hoe zorgen mbo-instellingen dat die waarden vooral worden versterkt?
Wat betekent het om onderwijs te geven in coronatijd? En hoe belangrijk is persoonlijk contact en verbinding?
In deze podcast staat de smartwatch in het speciaal onderwijs centraal. Is het een goed idee om leerlingen met een gedragsstoornis een smartwatch te laten dragen?
Maria Genova is journalist en schrijfster van boeken ‘Komt een vrouw bij de h@cker’ en ‘What the h@ck’. We spreken haar over de risico’s op internet voor scholen en hoe daarmee om te gaan.
lliass El Hadioui ontwikkelde de filosofie van De Transformatieve School die leraren helpt omgaan met straatgedrag op school. Luister de podcast over zijn filosofie, digitalisering en burgerschap.
Wat betekent het om met tact en sensitiviteit voor de klas te staan? Aan de hand van het gedachtegoed van pedagoog Max van Manen, geven Wouter Pols en Geert Bors antwoord.